نوشته شده توسط : ali

ثبت برند یا علامت تجاری اولین و اساسی ترین رکن برای شروع هر کسب و کاری می باشد . در واقع همه ی صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران حرفه ای که بخواهند یک کسب و کار جدید شروع کنند و در آن موفق باشند باید قبل از هر کاری برند و علامت تجاری ( لوگو ) خود را در اداره ثبت علائم تجاری به ثبت برسانند .

ثبت برند موجب افزایش رونق کسب و کار ، شناخته شدن محصول در بازار و افزایش اعتماد مشتریان می شود.

متقاضیان می توانند علامت تجاری خود را در قالب های لوگو ، لوگو تایپ ،طرح ، آرم یا نام تجاری به ثبت برسانند .

شهر شیراز یکی از پر جمعیت ترین و صنعتی ترین شهر های ایران می باشد . و جز شهرهای توریستی کشور می باشد که هر ساله تعداد زیادی گردشگر از کشورهای مختلف به این شهر سفر می کنند. شهر شیراز از نظر صنعت و هنر جز سرآمدترین شهرهای کشور می باشد و ازآنجایی که یک شهر توریستی می باشد . باید تمامی کالاها و یا خدماتی که در این شهر بفروش می رسد دارای نام و نشان تجاری باشد . به همین دلیل تقاضای ثبت برند در شیراز نسبت به بقیه شهر ها به نسبت زیاد می باشد .

متقاضیان ثبت برند در شیراز باید بدانند که علامت تجاری ثبت شده به مدت 10 سال اعتبار دارد و بعد از آن قابل تمدید می باشد .

مدارک لازم برای ثبت برند حقیقی در شیراز

    کپی شناسنامه و کارت ملی اشخاص مالک برند
    نمونه لوگو یا آرم تایپ نوشتاری برند
    اگر برند لاتین باشد و یا ریشه ی عربی داشته باشد ، اخذ کارت بازرگانی الزامی می باشد .
    مجوز فعالیت ( پروانه بهره برداری ، جواز کسب و… )
    ریز اقلام ( مطابق با جواز )

مدارک لازم برای ثبت برند حقوقی در شیراز

    کپی شناسنامه یا کارت ملی مالک یا مالکین
    روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت حقوقی
    نمونه لوگو یا آرم تایپ نوشتاری برند
    اگر برند لاتین باشد و یا ریشه ی عربی داشته باشد ، اخذ کارت بازرگانی می باشد .
    مجوز فعالیت ( پروانه بهره برداری ، جواز کسب و … )
    ریز اقلام ( مطابق با جوا ز )




:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


تبریز یکی از کلانشهر های کشور عزیزمان می باشد. این شهر سومین شهر پر جمعیت کشور و دومین شهر صنعتی می باشد. شهر تبریز بعد از جنگ جهانی اول با ساخت کارخانه های خصوصی روند صنعتی شدن را در پیش گرفت و هم اکنون یکی از مراکز صنعتی کشور می باشد. این شهر قطب صنایع سنگین در شمال غرب کشور می باشد ، صنایعی همچون سیمان ، نساجی ، ماشین سازی ، خودرو ، داروسازی ، پالایش و پتروشیمی را شامل می شود. جهت ثبت شرکت در تبریز با ما همراه باشید.

ثبت شرکت در تبریز

با توجه به فرصت های بسیاری که برای سرمایه گذاری در این شهر وجود دارد . سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی تمایل زیادی به ثبت شرکت در تبریز دارند و هر روز به تعداد شرکتهای ثبت شده در این شهر افزوده می شود .


برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تبریز چه شرایطی باید داشت ؟

    حداقل 2 نفر عضو و شریک( که به سن قانونی رسیده باشند ) برای تاسیس شرکت لازم می باشد .
    میزان حداقل یک میلیون ریال برای سرمایه اولیه شرکت
    پرداخت یا متعهد شدن همه ی شرکا برای پرداخت سرمایه اولیه شرکت
    20 الی 30 روز کاری زمان برای ثبت شرکت در تبریز لازم است

برای ثبت شرکت  سهامی خاص در تبریز چه شرایطی باید داشت ؟

    حداقل 3 نفر عضو و شریک برای اعضای هیئت مدیره و  2 نفر بازرس (که به سن قانونی رسیده باشند) برای تاسیس شرکت لازم می باشد . ( بازرسین نباید به هیچ عنوان از اعضای شرکت باشند و نسبت فامیلی با اعضا داشته باشند )
    حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه برای ثبت شرکت سهامی خاص لازم است .
    میزان 35 درصد سرمایه اولیه شرکت باید نقدا در یک حساب بانکی به نام شرکت به مدت دو هفته بلوکه شود .
    25 الی 30 روز کاری برای ثبت شرکت در تبریز سهامی خاص لازم زمان لازم است .

مدارک لازم برای ثبت شرکت در تبریز چیست ؟

کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده همه ی اعضای هیئت مدیره و شرکا ( برای اعضای حقوقی شرکت کپی آخرین آگهی تاسیس شرکت لازم است)

    اخذ و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای همه ی اعضای شرکت
    اخذ مجوز های مورد نیاز در صورت مجوزی بودن موضوع
    امضای اقرارنامه توسط همه ی اعضای شرکت
    دو نسخه صورتجلسه اولین جلسه هیات مدیره و صورتجلسه مجمع موسسین
    دو نسخه شرکت نامه ، تقاضانامه ، اساسنامه شرکت که به امضای همه ی اعضای شرکت رسیده باشد
    تنظیم وکالتنامه و امضای آن برای انجام امور توسط ثبت شرکت




:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ایالات متحده عربی نزدیکترین کشور همسایه به جمهوری اسلامی ایران است که پر رونق‌ترین بازارها را درسراسر جهان داراست که درچند سال اخیر رشد بی‌سابقه‌ای در زمینه تجارت بین‌الملل داشته است.

سرمایه‌گذاران و سهامداران بسیاری از تمام نقاط جهان ازجمله ایران وارد این کشور شده‌اند و در آن به سرمایه گذاری و تجارت پرداخته اند.

 

انواع شرکت در امارات که قابل ثبت می باشد عبارت است از:

1.شرکت با مسئولیت محدود ( Limited Liability Company(LLC

2.شرکت سهامی خاص Private Joint Stock

3.شرکت سهامی عام Public Joint Stock

4.شرکت تضامنی General Partnership

5.مشارکت محدود با سهام Partnership Limited With Shares

6.شرکت مختلط غیر سهامیSimple Limited Partnership

7.سرمایه گذاری مشترک Joint Participation

 

ثبت شرکت در امارات به صورت شرکت سهامی:

ثبت شرکت در دبی به‌صورت شرکت سهامی این‌گونه است که سرمایه  شرکت به‌صورت سهامی است و این سهام را مدیران و مؤسسان شرکت تأمین می‌کنند. این شرکت‌ها به دو صورت هستند، شرکت سهام عام که مدیران بخشی از سرمایه  شرکت را با فروش سهام به مردم تأمین می‌کنند و اما شرکت‌هایی که مدیران و مؤسسان هنگام ثبت شرکت تمام سرمایه را تأمین کرده‌اند شرکت سهامی خاص نام دارد. برای نوشتن نام این شرکت‌ها در اوراق و اسناد حتماً باید از عبارت شرکت سهامی خاص و یا شرکت سهامی عام قبل یا بعد از نام شرکت استفاده کنید.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در امارات:

سهامداران شرکت در برابر ضرر، معادل سرمایه‌گذاری اولیه مسئول هستند. درصورتی‌که این شرکت با شکست مواجه شود مسئولیت سرمایه‌گذاران به همان سهام اولیه برمی‌گردد. تعداد سهامداران این نوع شرکت بین دو نفر تا پنجاه نفر است. برای نوشتن نام این نوع شرکت‌ها در اوراق و اسناد حتماً باید از عبارت شرکت با مسئولیت محدود استفاده شود.

ثبت شرکت تضامنی در امارات:

 

شرکت تضامنی یکی از انواع ثبت شرکت در امارات است که بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود. در نام این شرکت‌ها باید از نام یکی از سهام‌داران استفاده شود و عبارت تضامنی قبل از نام شریک یا شرکا بکار برود، مانند شرکت تضامنی حیدری و شرکا، وظیفه  حقوقی هر یک از شرکا در این شرکت‌ها به‌صورت نامحدود است و اگر مشکل مالی برای شرکت رخ دهد و سرمایه  شرکت برای جبران خسارت‌ها کافی نباشد هرکدام از شرکا مسئول پرداخت کردن خسارات هستند. اگر یکی از شرکا کل خسارت را پرداخت کند می‌تواند نسبت به سهم هر یک از شرکا هزینه‌ای را که پرداخت کرده است بازپس‌گیرد. این شرکت می‌تواند توسط یک مدیرعامل اداره شود و نیازی به هیئت‌مدیره نداشته باشد. هم‌چنین می‌تواند دارای هیئت‌مدیره باشد و اعضای آن و مدیرعامل شرکت از افراد غیر از شرکا انتخاب شوند.

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی در امارات:

شرکت‌ها از یک شریک پشتیبان و یا بیشتر و یک شریک محدود و یا بیشتر تشکیل می‌شود. شریک پشتیبان مسئول بدهی‌های شرکت به‌اندازه سرمایه‌گذاری اولیه‌اش است اما شریک محدود بیشتر از سهام اولیه در شرکت مسئول است. شریک‌های پشتیبان یا ضامن باید اماراتی باشند. برای نوشتن نام شرکت در اوراق و اسناد حتماً باید از عبارت شرکت مختلط استفاده کرد و حداقل از نام یکی از شرکایی که به‌صورت پشتیبان و ضامن هستند استفاده گردد.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در امارات:

برای ثبت شرکت در مناطق آزاد امارات متحده عربی (نظیر راس الخیمه، جبل علی) به موارد زیر احتیاج است:

1.نام شرکت شما

2.نام کامل، محل تولد، تاریخ تولد، آدرس و ملیت تمامی “سهامداران”

3.نام کامل، آدرس و ملیت “کارکنان” (در صورت وجود)

4.اسکن پاسپورت(در صورتی که موجود نباشد میتوان از ترجمه رسمی شناسنامه، کارت ملی و یا گواهینامه استفاده نمود)

5.ترجمه رسمی از یک قبض رسمی برای تایید آدرس (مانند ترجمه رسمی قبض موبایل شما) که تاریخ آن بیشتر از 3 ماه نگذشته باشد.

مزایای ثبت شرکت در امارات:

1. برخورداری از امکانات جهانی و کسب اعتبار بین المللی ، اعتبارات مالی و بانکی با ساده ترین شرایط

2. معافیت از پرداخت هرگونه مالیات و کلیه فعالیتهای اقتصادی با 100% معافیت

3. اخذ وامهای بلند مدت با بهره پایین و اخذ کارتهای اعتباری – دسته چک و کارت تخفیف برای بلیط هواپیما

4. اخذ اقامت امارات برای صاحب شرکت و شرکاء و کلیه اعضای خانواده

5. امکان ثبت شرکت بصورت خاص و چند منظوره تجاری

6. سفر به کشورهای : قطر . کویت . عمان . بحرین بدون نیاز به ویزا

7. داشتن زندگی و امکانات ایده آل در سطح استاندارد جهانی و امکان تحصیل خود و فرزندان

8.امکان سرمایه گذاری مطمئن در یک کشور بزرگ با ثبات اقتصادی و بازگشت سرمایه از طریق خرید ملک و زمین و تجارت خودرو

9. نزدیکی بسیار به کشور عزیزمان ایران و امکان رفت و آمد آسان



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

در حقوق ایران شرکت سهامی خاص مانند شرکت سهامی عام ابتدا تأسیس می شود و سپس به ثبت می رسد. قانون گذار برای تأسیس شرکت سهامی خاص تشریفات ساده ای را در ماده 20 لایحه قانونی 1347 مقرر کرده است.

در ماده مزبور، اقدامات ذیل برای تاسیس و تشکیل شرکت کافی تلقی شده است.

1. امضای اساسنامه: شرکای شرکت سهامی خاص باید شخصاً یا از طریق وکیل، اساسنامه شرکت را امضا کنند. تهیه طرح اساسنامه و تصویب بعدی آن ضروری نیست؛ به دلیل آنکه برخلاف آنچه در مورد شرکت سهامی عام صدق می کند در شرکت سهامی خاص اصولا دوره تأسیس وجود ندارد و بنابراین تدوین طرح اساسنامه که در شرکت سهامی عام وسیله ای است برای مطلع کردن پذیره نویسان از ماهیت شرکتی که قرار است ایجاد شود در اینجا علت وجودی ندارد.

2. تعهد سرمایه: حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال است که باید تماماً تعهد شود و دست کم 35 درصد آن به حسابی که در بانک افتتاح می شود واریز گردد.

هرگاه قسمتی از سرمایه به صورت آورده غیرنقدی باشد آورده مزبور باید به طور کامل تسلیم و تقویم شود. ارزیابی آن نیز باید با جلب نظر کارشناس رسمی وزارت دادگستری صورت گیرد. مع ذلک، تصویب ارزیابی مزبور آن طور که در مورد شرکت سهامی عام مصداق دارد در شرکت سهامی خاص مطرح نیست؛ زیرا در این نوع شرکت تشکیل مجمع عمومی مؤسس الزامی نیست. در ماده 82 لایحه قانونی 1347 ضمن بیان این نکته مقرر شده است: «نمی توان آورده غیرنقدی را به مبلغی بیش از ارزیابی کارشناس قبول نمود». این اقدام برای حفظ حقوق اشخاص ثالث است زیرا ممکن است با توافق شرکا بر سر ارزیابی آورده غیرنقدی، اشخاص ثالث متضرر شوند.

تعهد شرکا به پرداخت سرمایه در شرکت سهامی خاص شکل خاصی ندارد و برخلاف آنچه در مورد شرکت سهامی عام معمول است شرکا نیاز ندارند مانند پذیره نویسان شرکت سهامی عام، ورقه تعهد سهم را امضا کنند. البته تعهد آنها ممکن است به صورت ورقه تعهد هم باشد. برای مثال در مواقعی که شرکا از یکدیگر دورند و می خواهند شرکت را به سرعت تشکیل دهند می توانند برای کسب تعهد از یکدیگر از این وسیله استفاده کنند. با این حال، در حین ثبت شرکت، همه آنان باید اظهار نامه مشعر بر تعهد کلیه سهام را امضا کنند، و الا مدارک ثبت شرکت ناقص خواهد بود.

3. انتخاب مدیران و بازرسان: شرط دیگر تشکیل شرکت سهامی خاص انتخاب مدیران و بازرسان شرکت است که لازم نیست در مجمع عمومی مؤسس برگزیده شوند. اما طبق قسمت اخیر ماده 17 لایحه قانونی 1347 ـ که در مورد شرکت سهامی عام لازم الاجراست ـ مدیران و بازرسان شرکت باید به طور کتبی قبول سمت کنند.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

نمادی تصویری است که برای بیان کردن یک عبارت، موضوع یا القا نمودن یک موضوع و معرف یک شرکت، محصول، سایت یا وبلاگ و غیره است. لوگوها معمولا به گونه ای طراحی می شوند که در عین سادگی حاوی بیشترین اطلاعات و نشانه های تصویری (معمولا با هدف تبلیغاتی) هستند.

چه کسانی ممکن است در خصوص ثبت لوگو شما معترض شوند؟

معمولا سه دسته از افراد ممکن است لوگو شما را مورد اعتراض قرار دهند:

1.افرادی که برند و یا لوگو شما دقیقا مشابه و کپی از برند آنها باشد.

2.افرادی که لوگو یا برند شما شباهت زیادی با لوگو آنها داشته باشد و ممکن باشد موجبات تداخل برند شما با مشتریان او را فراهم نموده و اعتبار برند او از دست برود.

3.افرادی که مدعی مالکیت برند شما را دارند و معتقدند که برند قبلا توسط انها مورد استفاده بوده و یا کلا طرح برند از انها بوده و در واقع طرح به سرقت رفته باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت لوگو:

اشخاص حقیقی:

1.نمونه طرح لوگو

2.فتوکپی شناسنامه و کارت ملی

3.جواز مرتبط با کار

4.در صورت لاتین بودن لوگو داشتن کارت بازرگانی الزامی است.

اشخاص حقوقی:

1.نمونه طرح لوگو

2.مدارک ثبتی شرکت

3.جواز مرتبط با کار

در صورت لاتین بودن لوگو داشتن کارت بازرگانی الزامی است.

نکته: لوگو باید طبق قوانین و موتزین اسلامی طراحی شود.

مزایای ثبت لوگو:

ثبت لوگو، تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.

2.برای محصولات و شرکت و خدمات شما ایجاد شهرت و وجه می کند.

3.شرکت ها را تشویق می کند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.

4.شرکت ها را قادر می سارد محصولاتشان را از یکدیگر متمایز سازند.

5.ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.

6.علامت تجاری ثبت شده ، قابل نقل و انتقال است . لذا، می توان آن را انتقال داد.

اصول طراحی لوگو:

1.ساده باشد.

2.با فرهنگ موضوع همخوانی داشته باشد.

3.عمر بالای 10 (برخی عمر یک نسل یعنی بین 30 تا 40 سال را ذکر کرده اند) سال داشته باشد.

4.قابلیت تک رنگ شدن را داشته باشد.

5.قابلیت کوچک شدن در ابعاد 1 سانتی متر را دارا باشد.

6.ترجیحا دارای فرم هندسی باشد.

7.وضوح عوامل مورد استفاده در نظر گرفته شود.

8.تناسب عوامل مورد استفاده کاملا رعایت شود.

9.منحصر به فرد باشد!

تعادل:

تعادل در طراحی لوگو امر بسیار مهمی است، چون ذهن ما به طور طبیعی در صورتی طرحی را دلپسند و جذاب ارزیابی می کند که آن طرح متقارن و دارای تعادل باشد.

با حفظ تعادل میان طرح های گرافیکی، رنگ ها و سایز عناصر در هر طرف طرح، یک لوگوی متعادل طراحی کنید. هر چند گهگاه می توان قانون تعادل را شکست، اما به یاد داشته باشید که لوگوی شما را انبوهی از مردم خواهند دید نه فقط توسط کسانی که این لوگو برای آنها خوشایند است و آن را به عنوان یک اثر هنری بی نظیر تلقی می کنند، بنابراین طراحی یک لوگوی متعادل یکی از اصول مهم طراحی لوگو است.

سایز:

وقتی واد مبحث طراحی لوگو می شویم، سایز اهمیت ویژه های پیدا می کند. یک لوگو باید در هر سایز و اندازه ای زیبا و خوانا باشد. یک لوگو در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که هنگامی که سایز آن بیش از اندازه کوچک شود، مثلا برای استفاده روی پاکت نامه یا سربرگ، باز هم کیفیت، خوانا بودن و زیبایی خود را حفظ کند. همچنین هنگامی که در قالب های بزرگتر مثل پوستر و بیلبورد، و قالب های الکترونیکی مثل تلویزیون و وب مورد استفاده قرار می گیرد نیز از همان شکل و شمایل و کیفیت اولیه برخوردار باشد. از آنجا که خواندن لوگو در مقیاس های کوچک معمولا سخت تر است، بنابراین سعی کنید ابتدا لوگو را روی سربرگ و یا پاکت نامه چاپ کنید تا ببینید هنوز قابل خواندن هست یا نه.

شما می توانید لوگوی خود را در مقیاس های بزرگتر نیز آزمایش کنید.

استفاده هوشمندانه از رنگ:

تئوری رنگ بسیار پیچیده است، اما طراحانی که اصول آن را درک کرده اند قادر به استفاده از مزایای آن در طراحی های خود هستند.

از رنگ هایی استفاده کنید که در چرخه رنگ به هم نزدیک هستند. مثلا برای یک پالت گرم از رنگ های قرمز، نارنجی و درجات مختلف رنگ زرد استفاده کنید.

از رنگ های خیلی روشن استفاده نکنید چون این رنگ ها به سختی دیده می شوند.

لوگو باید در رنگ های سیاه، سفید و خاکستری و همچنین در دو رنگ نیز زیبا و جذاب به نظر برسد.

گاهی شکستن قوانین مانعی نداردریال فقط مطمئن شوید برای این کار دلیل قانع کننده ای دارید.

دانستن اینکه رنگ ها چگونه باعث برانگیخته شدن احساسات و حالات مختلف می شوند نیز اهمیت زیادی دارد. برای مثال، رنگ قرمز می تواند حس عصبانیت، عشق، هیجان و استحکام و توانایی را القا کند. این نکته را به یاد داشته باشید که شما می توانید انواع رنگ ها را با هم ترکیب کنید و رنگی را به دست آورید که حس اصلی که برند باید به بیننده منتقل کند را در طرح ایجاد کنید.

استفاده از رنگ های خاص و تک یکی دیگر از ایده های موثر است. برخی از برندها فقط با رنگ خاص و منحصر به خود قابل تشخیص و شناسایی هستند.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

کشور ترکیه که در همسایگی ایران واقع است ، تنها کشوری است که نیمی از آن در قاره آسیا و نیم دیگر آن در اروپا قرار دارد. در واقع مکانی است که در آن سه بازار بزرگ آسیا، اروپا و خاورمیانه را به هم متصل می کند . بنابراین هر روز بیش از قبل اقتصاد این کشور در حال رشد بیشتری می باشد. وجود رشد اقتصادی این کشور با توجه به موقعیت مکانی آن  به همراه نیروی کار فعال و ارزان قیمت (دستمزد پایین) موجب افزایش سرمایه گذاری خارجی و افزایش تقاضای ثبت شرکت و ثبت برند در ترکیه شده است.

به دلایلی که در بالا ذکر شد و نیز  به دلیل همسایگی ترکیه با کشور عزیزمان میزان واردات و صادرات به ترکیه هر روز بیشتر می شود و تجار و بازرگانان عزیز کشورمان تمایل بیشتری به ارتباط وبرقراری  فعالیت های اقتصادی  با  این کشور دارند. به همین دلیل تقاضای ثبت شرکت و ثبت برند در ترکیه در بین تجار و بازرگانان کشورمان نیز بسیار زیاد شده است.

در واقع بازرگانان تمایل دارند با برند و نام تجاری خود به واردات و صادرات در این کشور مشغول باشند و به فعالیت خود ادامه دهند .

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری کشور ترکیه از برند و علائم تجاری چه کسانی محافظت می کند ؟

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ترکیه از برند و علائم تجاری همه ی شخصیت های حقوقی و حقیقی افراد مقیم در ترکیه ، یا موسسات تجاری یا صنعتی که در قلمرو ترکیه به ثبت رسیده باشند و همچنین همه ی افرادی که از نظر کنوانسیون پاریس ( موافقتنامه تاسیس سازمان تجارت جهانی ) دارای حقوقی می باشند ، محافظت می کند و اجازه کپی برداری از برند این افراد را به هیچ عنوان نمی دهد .

ثبت برند در ترکیه همانند ایران به مدت ده سال اعتبار دارد و از آن محافظت می گردد . و بعد از ده سال دوباره باید تمدید گردد .

و اگر در پنج سال اول بدون هیچ عذر و بهانه ی مناسبی از برند ثبت شده استفاده نگردد ، ابطال می گردد .

مزایای ثبت برند و علائم تجاری در ترکیه چیست؟

ثبت برند و یا علامت تجاری حقوق قانونی مدونی را برای شما در نظر گرفته است . به عنوان مثال اشخاص ( حقیقی و یا حقوقی ) بدون داشتن مجوز حق استفاده از برند و یا علامت تجاری ثبت شده یتوسط شما را ندارد.

– الحاق علامت تجاری به کالا یا بسته بندی ؛

–  ارائه کالا، قرار دادن آن در بازار و یا ذخیره سازی آن ،

– ارائه ی خدمات ، واردات و یا صادرات کالا تحت علامت تجاری ثبت شده ؛

– استفاده از علامت تجاری و برند ثبت شده در مقالات کسب و کار و یا تبلیغاتی؛



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

همان گونه که می دانید شرکتهای مهندسی مشاور در سه پایه رتبه بندی می شوند و در سایت ساجات نیز این رتبه بندی انجام می شود لذا این شرکت در جهت تکمیل پرونده مشاوران در جهت اخذ رتبه از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گام برمی دارد.





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری ، بررسی میزان توانایی شرکت ( براساس نفرات و سوابق آنها، تجربه کاری و توان مالی ) می باشد. این بررسی براساس ضوابط و آیین نامه هایی که توسط معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری مصوب می شود انجام می گیرد .

رتبه بندی شرکتها در 11 رشته معرفی شده و در پایه های (1،2،3،4،5) انجام می گیرد که پایه 5 کمترین و 1 بیشترین پایه است. جهت کسب رتبه بندی پایه 5 شرکت می بایست امتیاز نفرات را که برای رشته ( رشته های) درخواستی به صورت مجزا داشته باشد که محاسبه این امتیاز براساس مدرک تحصیلی و سابقه اعضای هیات مدیره انجام می گیرد .

جهت کسب پایه چهار (1،2،3،4) شرکت می بایست امتیاز نفرات و سقف تجربه کاری تعیین شده برای هر رشته و پایه و سقف توان مالی تعیین شده برای هر رشته و پایه را به صورت مجزا داشته باشد .

توضیحات بیشتر به تفصیل در فرم های پیوستی و ضوابط و آیین نامه های ارائه شده آمده است .رشته های مختلف پیمانکاری در آیین نامه معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری شرکتها را در 11 رشته مختلف رتبه بندی می کند که عبارتند از :

    ساختمان
    راه و ترابری
    صنعت و معدن
    تاسیسات و تجهیزات
    کشاورزی
    آب
    مرمت آثار باستانی
    کاوش های زمینی
    ارتباطات
    نفت و گاز
    نیرو




:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

جهت پلمپ دفاتر تجاری پس از مشاوره با موسسه ثبت ملاصدرا می بایست مدارک زیر تکمیل گردد

  • دفتر روزنامه و کل هر کدام یک جلد
  • دو نسخه اظهار نامه پلمپ دفاتر تجارتی
  • روزنامه رسمی شرکت
  •  وکالتنامه یا معرفی نامه برای نماینده در صورتیکه وکیل یا نماینده برای پلمپ دفاتر معرفی شده باشند.
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی وکیل یا نماینده

 



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

فعالیت اقتصادی به اشکال مختلف در جامعه صورت می گیرد که حمایت و نظارت بر اعمال اقتصادی فعالیت کنندگان مستلزم شناخت اشخاص فعال در این زمینه است.

دریافت مجوز جهت فعالیت های تجاری و اقتصادی و پرداخت حقوق حقه دولت در چهارچوب مالیات و جلوگیری از فعالیتها و تلاشهای غیر عرف و ناسالم یکی از مزایای این امر محسوب

می شود.

در کنار راهنمای ثبت شرکت و دریافت کارت بازرگانی، دریافت و اخذ شماره (کد) اقتصادی ضروری است لذا با استفاده از مقررات مربوطه که در واحدهای ذیصلاح وزارت اقتصادی و

دارایی جاری است. کد اقتصادی برای کسانی که نیازمند آن می باشند، صادر می گردد.

کلیه اشخاص حقوقی که فعالیت واردات و صادرات، مونتاژ، تولید، توزیع هرگونه کالا و خدماتی را انجام می دهند و همچنین کلیه اشخاص حقیقی که در امور ذکر شده اشتغال داشته باشند و

دارای پروانه کسب یا پروانه کار از مراجع ذیصلاح بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند، واجد دریافت شماره اقتصادی به شمار می آیند.

نکته: احراز یکی از شرایط فوق برای اشخاص حقیقی کافی است.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 آبان 1397 | نظرات ()