نوشته شده توسط : ali


انجام امور ثبتی توسط موسسات ثبت شرکت
هدف از ثبت اینگونه موسسات ثبتی ارائه خدمات بهتر و آسان به مشتریان است. زیرا پس از کسب تجربه های لازم در این زمینه توانستیم نیازها و راه های سهولت انجام امور را بدست آوریم. با توجه به نیازهای روز دنیا و اقتصاد، هر روز به متقاضیان امور ثبتی افزوده می شود و اگر قرار باشد هر کسی خود به تنهایی جهت رفع نیاز و انجام امور ثبتی خود به ادارات ذی صلاح مراجعه کند، هر روز تعداد انبوهی از مردم باید به این سازمانها هجوم آورند و متاسفانه این سازمانها قادر به افزایش نیروی منابع انسانی خود نسبت به تعداد افراد نمی باشند در نتیجه هر متقاضی زمان زیادی را باید صرف ماندن در نوبت و رسیدگی به امور خود سپری کند و پس از رسیدن به نوبت خود متوجه نقص در مدارک می شود و باید برای رفع نقص پرونده خود مجددا اقدام کند.


یکی دیگر از نکاتی که لازم به ذکر است اطلاع رسانی موسسات ثبتی بر اساس نوع نیاز مشتریان است. امور ثبتی یک شرکت فقط تا مرحله گرفتن شماره ثبت نمی باشد و پس از این مرحله برای بقاء شرکت و عدم وقوع مشکلات، لازم است در وقت های مقرر بتوان بالاترین اطلاعات را در اختیار مشتریان قرار داد. مانند: هر سال تمدید اعضاء، گرفتن پلمپ دفاتر، تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر و ….. با توجه به، بروز رسانی اطلاعات ادارات مربوطه مهم ترین اخبار ابتدا به موسسات ثبتی ابلاغ می شود و این اخبار قابل دسترسی برای عموم مردم نمی باشد و عدم آگاهی مشتریان می تواند زمان و هزینه زیادی را به همراه داشته باشد.
نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت می باشد بایگانی مدارک مشتریان از قبیل کلیه مدارک ثبتی و هویتی در این موسسات است و در صورتی که مشتری به هر دلیلی دسترسی به مدارک مربوطه نداشته باشد با اطمینان خاطر مسئله را با مشاور خود در میان گذاشته و یک نسخه از آن را به راحتی می تواند دریافت کند.
البته موسسات هم وظیفه قابل توجهی نسبت به مدارک داشته اند و امین بودن موسسات بسیار حائز اهمیت می باشد. برای مثال شخصی می خواهد اختراع خود را ثبت کند، باید این اطمینان را داشته باشد که سوء استفاده ای از اختراع او نمی شود. زیرا با رشد قارچ گونه شرکتهای ثبتی و عدم آشنایی به اجرای قوانین و منحل شدن در زمان کوتاه حس اعتماد در مشتریان کمتر شده، پس موسسه ای قابل اعتماد خواهد بود که در چهار فصل سال با سوابق درخشان در عرصه حضور داشته باشد.
یکی دیگر از فواید مراجعه مشتریان به موسسات ثبتی عدم مراجعه جمعی اعضاء هیئت مدیره به اداره ثبت می باشد که اینگونه موسسات وکیل کلیه اعضاء شده و بعد از توافق نظر کلیه افراد، نتیجه قطعی را اجرا می کند. این موسسات برای کمک به مشتریان، کارشناسان مجرب و با سابقه خود را به محل شرکت مربوطه به طور رایگان اعزام می کند.
با توجه به مسائلی که ذکر شد مشتریان عزیز می توانند برای جلوگیری از هرگونه مشکلات در امور ثبتی خود و تکیه به موسسات حقوقی تنها با در دست داشتن مدارک لازم به این موسسات مراجعه نمایند و کلیه امور ثبتی خود را با خاطری آسوده و با کمترین زمان انجام دهند.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


نکات مهم مجوزهای ثبت که باید بدانید
بسیاری از فعالیت های تجاری و غیر تجاری برای انجام شدن نیاز به دریافت مجوز دارند و نکته قابل ذکر این است که مجوزهای مرتبط با هر فعالیتی باید از سازمان مربوطه دریافت شود و بسیاری از اشخاص اطلاعات کافی در این زمینه ندارند و نمی دانند زمان ثبت شرکت مجوز مرتبط با خدمات خود را باید چه زمانی درخواست کنند؟ بنابراین در این مقاله چند نکته در ارتباط با مجوز های ثبت مانند جواز تاسیس، جواز کسب و پروانه بهره برداری بیان می کنیم.

نکات مهم مجوزهای ثبت
دسته بندی های شرکت
شرکت ها برای انجام اهداف از پیش تعیین شده و انواع فعالیت های تجاری و غیر تجاری تشکیل می شوند. طبق موضوع هر شرکت می توان آن را به سه دسته مختلف طبقه بندی کرد:
•موضوع عایی که نیازی به اخذ مجوز ندارند.
•فعالیت های دولتی، حاکمیتی و ممنوعه
•موضوعاتی که برای کسب و کار باید ابتدا مجوز مرتبط را از سازمان ذیربط دریافت کنند.
تعریف واحد صنفی
واحد های صنفی در بخش های مختلفی با توجه به نوع کارکردشان قرار دارد و هر شخص حقیقی و حقوقی در یکی از این شاخه ها فعالیت و کسب و کار خود را راه اندازی می کند.
•تولیدی
•تبدیل
•خرید
•فروش
•توزیع
•خدمات
فعالیت هایی که نیاز به اخذ مجوز دارند و بدون دریافت آن نمی توان فعالیت تجاری و یا غیرتجاری را راه اندازی کرد عبارتند از:
۱٫موضوع فعالیت بورسی و نهادهای مالی جدید
۲٫موضوع فعالیت زیر مجموعه ی خصوصی سازی
۳٫موضوع فعالیت مربوط به امور بیمه ای
۴٫موضوعات مرتبط با شرکت های تعاونی
۵٫موضوعات فعالیت مربوط به امور فرهنگی و هنری و خبری و تبلیغاتی
۶٫موضوعات فعالیت مربوط به امور پولی و بانکی
۷٫موضوع فعالیت مربوط به امور قرآنی و مذهبی و حج و زیارت
۸٫موضوعات فعالیت علمی،آموزشی وپژوهشی
۹٫موضوعات فعالیت مربوط به سازمان بهزیستی
۱۰٫موضوعات فعالیت مرتبط با جامعه ی حسابداران رسمی
۱۱٫موضوعات فعالیت نظامی و نیروهای مسلح
۱۲٫موضوع فعالیت مربوط به فعالیت ترجمه ی رسمی
۱۳٫موضوع فعالیت مربوط به حوزه ی نفت و گاز
۱۴٫موضوع فعالیت مرتبط با اتاق بازرگانی
۱۵٫موضوعات فعالیت مرتبط با وزارت کشور و نیروی انتظامی و شورای شهر
۱۶٫موضوعات فعالیت مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
۱۷٫موضوعات فعالیت مربوط به حمل و نقل کالا و مسافر
جواز تاسیس
جواز تاسیس از مدارکی است که بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ باید قبل از انجام هر کاری ابتدا آن را تقاضا و دریافت کرده باشند؛ در واقع مهمترین و پرمتقاضی ترین مجوز کسب و کار تولیدی جواز تاسیس است.
جواز تاسیس نقش مهم و پر رنگی را در اشتغال و تولیدات داخلی ایفا می کند.
جواز کسب
جواز کسب مدرکی است که برای فعالیت های صنفی صادر می شود و بدون داشتن جواز کسب فعالیت شرکت غیر قانونی خواهد بود. با توجه به اینکه بسیاری از جمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند و نرخ اشتغال بیکاری در کشور به صورت تصاعدی رو به افزایش است. دانشجویان و جوانان بعد از فارغ التحصیلی شروع به راه اندازی یک کسب و کار هر چند کوچک می کنند که لازمه آن دریافت پروانه کسب می باشد.
این جواز برای اشتغال های کوچک و آزاد یا شرکت های تجاری که در زمینه های ذکر شده فعالیت می کنند لازم و اجباری تعریف شده است و قبل از هر اقدامی باید از سازمان دریافت شود.
برای دریافت جواز تاسیس باید ابتدا به صورت کتبی درخواست صدور جواز و یا پروانه کسب ارائه دهید توسط سیستم درخواست ثبت شده و از طریق کارشناسی و کمیسیون های بازرسی اتحادیه مورد بررسی قرار می گیرد. چنانچه رئیس اتحادیه حضور نداشته باشد نائب رئیس اتحادیه وظایف وی را بر عهده دارد. بعد از تائید درخواست نهایتا جواز کسب (پروانه کسب ) صادر و به متقاضی تحویل داده می شود.
شرایط دریافت جواز کسب
برای دریافت پروانه کسب باید شرایط زیر را طبق قوانین رعایت نمایید.
۱٫حداقل سن خانم ها برای دریافت پروانه کسب ۱۸ سال تمام در نظر گرفته شده است.
۲٫متقاضی باید دارای تابعیت ایرانی باشد.
۳٫چنانچه شخص تابعیت غیرایرانی و از اتباع خارجی باشد باید از وزارت امور اجتماعی پروانه کار و از وزارت کشور پروانه اقامت دریافت کند.
۴٫ارائه سند مالکیت از محل شرکت و اجاره نامه رسمی و عادی الزامی است.
۵٫داشتن گواهی پایان خدمت برای متقاضیان آقا الزامی است.
مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز کسب
۱-ارائه ۱۲ قطعه عکس پرسنلی جدید
۲-ارائه دو برگ کپی شناسنامه عکس دار
نکته در صورت درخواست اتباع خارجی برای دریافت پروانه کسب باید از گذر نامه خود ۲ نسخه کپی معتبر ارائه کنند.
۳-ارائه گواهی عدم سوء پیشینه معتبر که به تازگی دریافت شده باشد یعنی گواهی که برای یکسال قبل باشد را نمی توان ارائه داد و باید مجددا نسبت به دریافت آن اقدام کرد.
۴-ارائه آخرین مدرک تحصیلی یا حداقل گواهی پایان تحصیلات ابتدائی یا سواد خواندن و نوشتن
۵-ارائه پایان کار تجاری اداری و یا کارگاهی محل واحد صنفی. یا ارائه گواهی شهرداری مبنی بر بلامانع بودن صدور پروانه کسب
۶-موافقت اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


لیست طبقات علامت تجاری
ثبت شركت
تماس با کارشناس ثبت
مشاوره یا ثبت درخواست آنلاین
طبقه ١ – مواد شیمیائی مورد استفاده در صنایع علوم عكاسی و همچنین كشاورزی، باغبانی و جنگلبانی. رزینهای مصنوعی پردازش نشده. پلاستیكهای پردازش نشده.كودهای گیاهی. تركیبات اطفاء حریق. مواد آبكاری و جوشكاری فلزات. مواد شیمیائی برای نگهداری مواد غذائی. مواد دباغی. چسبهای صنعتی .

طبقه ٢- رنگ. روغن جلا. لاك. مواد ضد زنگ زدگی و جلوگیری كننده از فاسد شدن چوب. مواد رنگی. مواد تثبیت. رنگ رزین یا صمغهای خام طبیعی. فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ساختمان، چاپگرها و هنرمندان.
طبقه ٣- تركیبات سفید كننده و سایر مواد مخصوص شستشوی لباس. مواد مخصوص تمیزكردن، براق كردن، لكه گیری و سائیدن. صابون. عطریات. روغن های اسانس. مواد آرایشی. لوسیونهای مو. گرد و خمیردندان .
طبقه٤- روغنها و گریسهای صنعتی. روان كننده ها. تركیبات گردگیری. مرطوب كردن و جذب رطوبت انواع سوخت ( شامل سوخت موتور) و مواد روشنائی انواع شمع و فتیله چراغ.
طبقه ٥- مواد داروئی و بیطاری. مواد بهداشتی برای مصارف پزشكی. مواد رژیمی برای مصارف پزشكی. غذای كودكان. انواع گچ شكسته بندی. لوازم زخم بندی. مواد پركردن دندان. موم دندان سازی. ضدعفونی كننده ها. مواد نابودكننده حشرات موذی. قارچ كش. مواد دفع نباتات هرز .
طبقه ٦- فلزات عادی و آلیاژهای آنها. مواد ساختمانی و فلزی. ساختمانهای فلزی قابل حمل. مواد فلزی. خطوط مجراهای فلزی.گاو صندوق. اجناس ساخته شده از فلزات عادی كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند. سنگهای معدنی. فلزات .
طبقه ٧- انواع ماشین و ماشینهای افزار. انواع موتور (به استثنای موتور وسائط نقلیه زمینی). قفل و بست و حلقه های اتصال. قطعات ماشینها و قطعات انتقال قوه ( به غیر از اتصالات و اجزای انتقال قوه وسائط نقلیه زمینی). لوازم و ابزاركشاورزی ( به استثنای ابزارهای دستی). ماشین جوجه كشی .
طبقه ٨- انواع ابزار ولوازم دستی ( كه با دست كارمی كنند). سرویس كارد و قاشق و چنگال. سلاح كمری. تیغ.
طبقه ٩- اسباب و آلات علمی، دریانوردی، مساحی، عكاسی، سینمایی، بصری، وزن كردن، اندازه گیری، علامت دادن، كنترل و مراقبت (نظارت)، نجات و آموزش. اسباب و لوازم هدایت، قطع و وصل و تبدیل. ذخیره سازی، تنظیم یا كنترل جریان برق. آلات واسباب ضبط. ماشینهای فروش خودكار و مكانیسم دستگاههایی كه با سكه كار می كنند. صندوق های ثبت مبلغ دریافتی ماشینهای حساب. تجهیزات داده پردازی و رایانه ای دستگاه آتش نشانی .
طبقه ١٠- آلات وابزار جراحی، پزشكی، دندانسازی و بیطاری. اندام های مصنوعی دندان و چشم مصنوعی. اقلام ارتوپدی. مواد بخیه زنی .
طبقه ١١- دستگاههای روشنائی، حرارتی، مولد بخار، طبخ، خنك كردن، تهویه، تامین آب بهداشتی
طبقه ١٢- وسایط نقلیه. دستگاههای حمل و نقل زمینی، دریائی و هوائی .
طبقه ١٣- اسلحه گرم مهمات و انواع پرتابه ( از قبیل موشك خمپاره و غیره). مواد منفجره . مواد و وسایل آتش بازی
طبقه ١٤- فلزات گرانبها وآلیاژهای آنها و كالاهائی كه با فلزات گرانبها ساخته شده یا با آنها روكش شده اند و درسایر طبقات ذكر نشده اند. جواهرات. سنگهای گرانبها. اسباب و لوازم ساعت سازی و زمان سنجی .
طبقه ١٥- آلات موسیقی .
طبقه ١٦- كاغذ مقوا و كالاهای ساخته شده از آنها كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند. مطاب چاپ نشده. مواد صحافی. عكس. نوشت افزار. چسب برای مصارف تحریری یا خانگی. لوازم نقاشی. قلم موی نقاشی. ماشین تحریر و لوازم . ملزومات دفتری ( به استثنای مبلمان). مواد آموزشی و تدریس ( به استثنای دستگاهها). مواد پلاستیكی برای بسته بندی ( كه در سایرطبقات ذكر نشده اند). حروف و كلیشه چاپ.
طبقه ١٧- لاستیك. كائوچو. صمغ. آزبست ( پنبه نسوز). میكا ( سنگ طلق) و كالاهای ساخته شده از این مواد كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند. پلاستیك دارای شكل و قالب خاص برای استفاده در تولید سایر كالاها. مواد بسته بندی، درپوش گذاری، انسداد و عایق بندی لوله های قابل ارتجاع غیر فلزی .
طبقه ١٨- چرم و چرم مصنوعی و كالاهای ساخته شده از آنها كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند. پوست حیوانات. چمدان. كیسه و كیف های مسافرتی. چتر. چترآفتابگیر و عصا. شلاق یراق و زین و برگ.
طبقه ١٩- مواد و مصالح ساختمانی ( غیر فلزی). لوله های غیر فلزی سخت و غیر قابل انعطاف برای استفاده درساختمان. آسفالت، قیر و قطران. ساختمانهای متحرك غیر فلزی. بناهای یادبود غیر فلزی .
طبقه ٢٠- مبلمان و اثاثیه. آئینه. قاب عكس. كالاهای ساخته شده از چوب، چوب پنبه، نی،حصیر، شاخ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ، صدف كهربا، صدف مروارید، كف دریا و بدل كلی این مواد یا ساخته شده از پلاستیك ( كه در سایر طبقات ذكر نشده اند) .
طبقه ٢١- ظروف خانگی یا لوازم آشپزخانه ( كه از فلزات قیمتی ساخت یا روكش نشده اند). شانه و ابر و اسفنج. انواع برس و قلم مو ( به استثنای قلم موهای نقاشی ). مواد ساخت برس. لوازم نظافت و تمیزكاری. سیم ظرفشویی. شیشه كارشده یا نیمه كارشده ( به استثنای شیشه مورد استفاده در ساختمانها). شیشه آلات. اشیای ساخته شده از چینی و سفال كه در طبقات ذكر نشده اند.
طبقه ٢٢- طناب. ریسمان. تور. چادر. سایبان. برزن ( تارپولین ). بادبان وشراع. ریسه و گونی كه در طبقات دیگر ذكر نشده است. مواد لائی و لایه گذاری و پوشال ( به استثنای لاستیك و پلاستیك ). مواد خام لیفی برای نساجی.
طبقه ٢٣- انواع نخ و رشته برای مصارف پارچه بافی و نساجی .
طبقه ٢٤- محصولات نساجی و پارچه ای كه درطبقات دیگر ذكر نشده اند. انواع روتختی و رومیزی .
طبقه ٢٥- انواع لباس و پوشاك.پاپوش و پوشش سر.
طبقه ٢٦- انواع توری و قلاب دوزی. روبان بند (نوار). حاشیه وقیطان. دکمه قزن قفلی. سنجاق و سوزن ته گرد. گلهای مصنوعی .
طبقه ٢٧- انواع فرش.قالیچه. حصیر و زیرانداز. لینویوم و سایر كف پوشها. آویزهای دیواری ( غیر پارچه ای ).
طبقه ٢٨- انواع بازی و اسباب بازی. لوازم ورزشی و ژیمناستیك كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند. تزئینات درخت كریسمس.
طبقه ٢٩- گوشت. گوشت ماهی. گوشت طیور وشكار. عصاره گوشت. سبزیجات ومیوه جات به صورت كنسرو، خشك شده و پخته شده. انواع ژله، مربا وكمپوت. تخم مرغ. شیر و محصولات لبنی. روغنها و چربیهای خوراكی .
طبقه ٣٠ – قهوه.چای.كاكائو. شكر. برنج. نشاسته. نشاسته كاساریا مانیوك ( تاپیوكا). نشاسته نخل خرما ( ساگو). بدل قهوه. آرد و فراورده های تهیه شده از غلات نان. نان شیرینی. شیرینی جات.شیرینی یخی. عسل ملاس یا شیره قند. مایه خمیر. گرد مخصوص شیرینی پزی یا پخت نان. نمك خردل. سركه. انواع سس (چاشنی ) ادویه جات. یخ .
طبقه ٣١- محصولات كشاورزی. باغداری و جنگلبانی و دانه هایی كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند. حیوانات زنده. میوه و سبزیجات تازه. بذر گیاهان و گلهای طبیعی. غذای حیوانات. مالت ( جو سبز خشك شده ) .
طبقه٣٢- ماء الشعیر. آبهای معدنی و گازدار و سایر نوشیدنیهای غیر الكلی. آب میوه وشربتهای میوه ای. شربت و تركیبات مخصوص ساخت نوشابه.
طبقه ٣٣-محصولاتی دیگر …. .
طبقه ٣٤- تنباكو. لوازم تدخین. كبریت .
طبقه ٣٥- تبلیغات. مدیریت تجاری. امور اداری. تجارت. كارهای دفتری و اداری .
طبقه ٣٦- بیمه. امور مالی. امور پولی. امور مربوط به معاملات املاك و مستغلات .
طبقه ٣٧- ساختمان سازی. تعمیر و بازسازی. خدمات نصب
طبقه ٣٨- مخابرات از راه دور.
طبقه٣٩- حمل و نقل، بسته بندی و نگهداری كالاها. تهیه مقدمات و ترتیب دادن مسافرتها .
طبقه ٤٠- بهسازی و عمل آوری مواد.
طبقه ٤١- آموزش و پرورش. دوره های كارآموزی و تعلیمی. تفریح و سرگرمی. فعالیت های ورزشی و فرهنگی .
طبقه ٤٢- خدمات عملی و فن آوری و تحقیق و پژوهش و طراحی در این زمینه. خدمات تجزیه و تحلیل و تحقیقات صنعتی. طراحی و توسعه نرم افزار و سخت افزار رایانه ای. خدمات حقوقی .
طبقه ٤٣- خدمات عرضه اغذیه و نوشابه. تامین مسكن و محل اقامت موقت.
طبقه ٤٤- خدمات پزشكی. خدمات بیطاری. مراقبت های بهداشتی و زیبائی برای انسانها یا حیوانات. خدمات كشاورزی، باغداری و جنگلداری .
طبقه ٤٥- خدمات شخصی یا اجتماعی كه توسط دیگران برای رفع نیازهای افراد ارائه می شوند. خدمات امنیتی برای محافظت از افراد، اموال و دارائیها .



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت
ثبت شرکت
استعلام برند
استعلام برند
تنظیم صورتجلسه
تنظیم صورتجلسه
تغییرات شرکت
تغییرات شرکت
تنظیم صورتجلسه

- یکی از مهمترین چالشهای شرکتها و موسسات در ایران ، تنظیم صورتجلسات صحیح و منطبق با قوانین تجارت می باشد . از همه مهمتر هماهنگ بودن این صورتجلسات با آخرین بخشنامه هاست . برای تنظیم صورتجلسه در این سامانه اصلا نیازی به داشتن اطلاعات حقوقی ندارید . لازمه اش فقط و فقط پر کردن جاهای خالی با اطلاعات صحیحه. به همین راحتی

- ثبت آگهی صورتجلسات در اداره ثبت شرکتها دارای گردش اداری بسیار منظم و دقیق است ، کوچکترین مغایرت و کمبود در آن موجب عودت یا ابلاغ نقص میشود(هدر رفتن زمان و هزینه)، این سامانه به شما کمک میکند تا صورتجلسه خود را بدون هیچ خطای انسانی تنظیم نمایید .

- سامانه ای که پیش روی شماست نتیجه تلاش گروهی متشکل از وکلا، اساتید قانون تجارت و متخصصان برنامه نویسی می باشد.

- این سامانه منطبق بر قوانین جمهوری اسلامی ایران ،قانون تجارت و آخرین بخشنامه ها ی اداره کل ثبت شرکتهای کشور تولید و اجرا شده است .
ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است . در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود و همچنین اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکاء باشد و الا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده و در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را در شرکت تضامنی خواهد داشت



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


راهنمای بیمه و روابط کار شامل موارد زیر می شود که در ادامه به بررسی هریک می پردازیم

تعاریف / کلیات بیمه
1 – بیمه :
عقدی است که بموجب آن یک طرف تعهد می کند در ازاء دریافت وجه یا وجوهی از طرف دیگر، در صورت وقوع یا بروز حادثه ، خسارت وارده براو را جبران نموده یا وجه معینی بپردازد .

2 -بیمه گر :
به سازمانها و موسساتی که امر بیمه نمودن را بعهده دارند اطلاق میشود. در اینجا سازمان بیمه خدمات درمانی بیمه گر تلقی می گردد.

3 – بیمه گزار :
به اشخـاص ، سازمانها و موسساتی اطلاق می گردد که نسبت به بیمه نمودن خود ، اعضای تحت پوشش یا کارکنان اقدام می نمایند .

4 – بیمه نامه :
سندی است که در آن مشخصات بیمه گر، بیمه گزار و بیمه شده حدود وظائف و اختیارات آنها ، میزان حق بیمه در چارچوب شرایط عمومی و شرایط خاص مشخص می شود و دو طرف قرارداد آن را امضاء می کنند. این قرارداد در دونسخه تنظیم گردیده که پس از امضاء نهایی توسط طرفین ، یک نسخه آن به بیمه شده و نسخه دیگر در اختیار بیمه گر قرار می گیرد. (یک نسخه از بیمه نامه می باید در اختیار بیمه شده قرار گیرد).

5 -حق سرانه :
مبلغی است که بر مبنای خدمات مورد تعهد به مشمولین بیمه خدمات درمانی، برای

هر فرد در یکماه تعیین می گردد .

6 -فرانشیز :
قسمتی از هزینه درمان است که بر مبنای تعرفه مصوب، بیمه شده باید درزمان دریافت خدمات پرداخت نماید .

7 -سهم سازمان (در هزینه های درمانی) :
قسمتی از هزینه های درمان بیمه شده است که بر طبق قانون بیمه همگانی و برابر تعرفه مصوب در تعهد سازمان بیمه گر قرار می گیرد.

8 -خانواده :
به گروهی از افراد (حداقل دو نفر) گفته می شود که بین آنها روابط (زن و شوهری) یا (پدر، مادر، فرزندی) وجود دارد.

 

راهنمای بیمه و روابط کار

 

 

سازمانها
سازمانهای دولتی مشمول دریافت سهم دولت یارانه :
شامل دستگاههایی می باشد که هزینه های جاری آنان از طریق بودجه عمومی دولت تامین میگردد و در قالب بودجه مصوب سالانه اعتبار خود را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت و کسورات بازنشستگی کارکنان را به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می نمایند .

سازمانهای خود کفا :
کلیه سازمانهائی که حق سرانه سهم دولت و بیمه شده را راساً پرداخت می نمایند خودکفا محسوب می گردند. ملاک تعیین خودکفا بودن اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی می باشد.

سازمانهای مشمول پرداخت 9/2 از حق سرانه :
باستناد ماده 7 قانون بیمه همگانی سازمانهای دولتی مشمول قانون بیمه همگانی خدمات درمانی که با کسب مجوز از سازمان بیمه خدمات درمانی یا سازمان تامین اجتماعی زیر پوشش بیمه ای سایر سازمانهای بیمه گر قرار گیرند و یا راساً ارائه خدمت نمایند ، موظف به پرداخت 9/2 سرانه تعیین شده به سازمان بیمه خدمات درمانی یا سازمان تامین اجتماعی خواهند بود.

 

 

دفترچه بیمه درمانی
صدور اولیه :
به اولین جلد دفترچه درمانی که برای متقاضیان و افراد تحت تکفل و یا هر یک از عائله جدید آنان پس از تنظیم بیمه نامه صادر شود، صدور اولیه اطلاق می گردد.

تعویض :
به صدور مجدد دفترچه بیمه درمانی دارای اعتبار، با کد قبلی، تعویض اطلاق می گردد.

تمدید :
به استمرار بخشیدن اعتبار دفترچه بیمه درمانی، براساس ضوابط و مقررات، اطلاق می گردد.

المثنی :
به صدور مجدد دفترچه بیمه درمانی که به علل مختلف مفقود گردیده با کد قبلی و ذکر کلمه المثنی اطلاق می گردد .

ابطال :
به فرآیندی که بنا به علل موجه منجربه خروج بیمه شده از شمول بیمه گردد اطلاق می شود.

تاریخ اعتبار :
به تاریخ پایان مدت زمان قابل استفاده بودن دفترچه بیمه درمانی، اطلاق می گردد.

بیمه شده اصلی(سرپرست) :
فردی است که راساً مشمول مقررات بیمه خدمات درمانی موضوع قانون بیمه همگانی خدمات درمانی باشد و پس از پرداخت حق السهم ، مشمول استفاده از مزایای خدمات درمانی قرار می گیرد.

بیمه شده تبعی : خانواده ، شخص یا اشخاصی هستند که به تبع سرپرست و یا کفالت بیمه شده اصلی ، از مزایای بیمه درمان برخوردار می گردند .

بیمـــه شده تبعی 1 :
به افرادی که در هر خانوار براساس ضوابط، مشمول دریافت سهم دولت ازحق سرانه می شوند، ‌اطلاق می گردد.

بیمه شده تبعی 2 :
به افرادی که با پرداخت حق سرانه کامل از طرف بیمه شده اصلی تحت پوشش قرار می گیرند، اطلاق می گردد.

بیمه شده تبعی 3 :
به کلیه افراد معرفی شده از جانب بیمه شده اصلی (براساس دستورالعمل اجرایی)که مشمول پرداخت 9/2 حق سرانه، مازاد بر حق سرانه کامل می باشند، اطلاق گردد.

 

 

تعاریف در روابط کار
کارکنان دولت :
به کلیه افراد مشمول قانون استخدام کشوری، که بیمه گزار آنها دولت بوده و در حکم کارگزینی دارای شماره مستخدم می باشند، اطلاق می گردد.

بازنشسته رسمی :
به کارکنان مشمول استخدام کشوری، که براساس احکام صادره، بازنشسته می شوند، اطلاق می گردد. حق بیمه این گروه نیز همانند کارکنان شاغل رسمی کسر و به حساب سازمان بیمه خدمات درمانی واریز میگردد. افراد تحت تکفل بازنشستگان، که مشمول دریافت سهم دولت از حق بیمه سرانه هستند، همانند کارکنان دولت شاغل براساس ماده یک قانون جمعیت و تنظیم خانواده تعیین می گردد.

مستمری بگیر :
آندسته از کارکنان دولت که قبل از بازنشستگی، به دلایل پزشکی از کار افتاده شوند، مستمری بگیر تلقی می گردند. این گروه بهمراه افراد تحت تکفل آنان نیز همانند کارکنان شاغل دولت، مشمول دریافت سهم دولت از حق بیمه سرانه خواهند بود .

وظیفه بگیر :
آن عده از افراد که پس از فوت بیمه شده اصلی براساس حکم صادره از طرف بیمه گزار حقوق وظیفه دریافت می نمایند وظیفه بگیر تلقی می شوند و مشمول دریافت سهم دولت از حق بیمه سرانه خواهند گردید.

مامور به خدمت :
به کارمندانی که محل خدمت آنان براساس ضوابط بطور موقت از موسسه ای به موسسه دیگر تغییر می یابد و حقوق خود را از موسسه مبـــدا دریافت می دارند، اطلاق می گردد . کسر حق بیمه سرانه آنان از طریق اداره مبدا و صدور و تعویض دفاتر بیمه، تنها در اداره بیمه گری و درآمد مبدا امکان پذیر است .

انتقال :
به جابجائی کارمندان، از استانی به استان و یا شهری به شهر دیگر و یا از سازمانی به سازمان دیگر، اطلاق می گردد. این گروه چنانچه حقوق و فوق العاده شغلشان را در موسسه مقصد دریافت دارند، می باید از طریق فرم اظهار نامه و لیست تغییرات، از آمار موسسه مبدا کسر، و به آمار موسسه مقصد، افزوده گردند .

 

کد بیمه درمانی / کد موسسه بیمه گزار
کد بیمه درمانی :
کد بیمه درمانی شامل سه قسمت است. قسمت اول سه رقمی و مربوط به کد سرور استان می باشد. قسمت دوم مربوطه به شماره سری دفترچه می باشد که بطور اتوماتیک و متوالی توسط سیستم از صفر شروع شده و ادامه می یابد. قسمت سوم مربوط به کد صف خانوار می باشد.

1

0

2

1

3

6

7

3 – 4

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

کد موسسه بیمه گزار :
شامل دو بخش می باشد بخش اول چهار رقم می باشد که دو رقم آن مربوط به استان و دو رقم دیگر مربوط به شماره شهرستان می باشد. بخش دوم شش رقم می باشد که بصورت سه قسمت دو رقم طراحی شده است.
قسمت اول : دو رقم شماره وزارتخانه، سازمانها و نهادهای مستقل (که تحت پوشش وزارتخانه ها نیستند) می باشد.
قسمت دوم : دو رقم شماره سازمانها، نهادها یا ادارات وابسته می باشد که بصورت مستقیم تحت پوشش وزارتخانه یا سازمان مستقل هستند.
قسمت سوم : دو رقم مربوط به ادارات کل، ادارات، مناطق، حوزه ها و شرکتها می باشد که در سطح مراکز استانها یا شهرستان بوده و زیرمجموعه قسمت دوم می باشند.


مثال: آموزش پرورش منطقه شمال شهرستان رفسنجان :

1

5

0

0

0

4

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

 



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



۱۰- تذکرات لازم راجع به اجرای حکم تبصره 1 ماده 80 مرتبط با ماده 187:

الف) ادارات امور مالیاتی موظفند در موارد تقاضای صدور گواهی انجام معامله سریعاً نسبت به موضوع اقدام و از اعمال زائد و سختگیریهای بی مورد و اجبار به مودیان برای ارائه مدارک غیر ضروری جداً خودداری نمایند. در مورد املاکی که وضعیت آن به لحاظ اقدامات قبلی و یا سوابق و اطلاعیه‌های مضبوط در پرونده روشن است، به خصوص در مورد املاک مسکونی که خود مالک در آن سکونت دارد، نبایستی به عذر بازدید مجدد و تحقیقات محلی صدور گواهی را به تعویق اندازند. بلکه اگر معضل خاصی در میان نباشد، باید ظرف 72-48 ساعت از تاریخ وصول استعلام گواهینامه صادر و موضوع فیصله یابد. در مواردیکه عرصه و اعیان ملک در سند رسمی و یا مدارک معتبری مانند گواهی پایان کار شهرداری مربوط قید شده باشد، ضرورتی برای مساحی و اندازه گیری نخواهد بود، چنانچه به لحاظ تشکیل واحدهای خاص مالیاتی (بر حسب منابع)، منابع مختلف مربوط به ملک مانند مشاغل و حق واگذاری محل به واحد یا واحدهای دیگری محول شده باشد، واحد محل وقوع ملک ملزم است در اولین روز مراجعه مودی مراتب را از واحدهای دیگر استعلام و واحدهای اخیر نیز مکلفند صدور پاسخ استعلام را در اولویت قرار داده پس از بررسی و وصول مطالبات احتمالی فوراً نتیجه را به واحد نخست اعلام دارند.

ب) در موارد مقتضی ارسال مستقیم گواهی انجام معامله به دفتر اسناد رسمی بلااشکال است وگرنه بایستی به مودی (انتقال دهنده ملک یا حقوق مربوط آن) و یا وکیل و یا نماینده قانونی اول تحویل داده شود و یا حسب نظر و اعلام مراجع قضائی به شخص معرفی شده از طرف آن مراجع تحویل داده شود، ضمناً در خصوص تعلق ملک به دو نفر یا بیشتر، تحویل به احد از شرکاء و درمورد اشخاص حقوقی تحویل به مدیر مسئول و یا شخص معرفی شده از طرف مسئولین صلاحیت دار شخص حقوقی بلامانع است.

ج) توجه داشته باشند که حسب مقررات ماده 187 وصول بدهیهای مالیاتی مودی مربوط به مورد معامله برای صدور گواهی جهت معامله همان مورد کافی خواهد بود و در این صورت نبایستی صدور گواهی در گرو تسویه سایر بدهی های مودی باشد، همچنین اگر راجع به مورد معامله، سایر اشخاص بدهکار باشند، واحدهای مالیاتی مجاز نیستند صدور گواهی را موکول به تسویه حساب دیگران بنمایند، فی المثل چنانچه حق واگذاری یک باب مغازه چند بار به صورت عادی منتقل شده و اکنون موجر قصد تنظیم سند رسمی معامله با آخرین خریدار را دارد، نمی-توان پرداخت مالیات حق واگذاری متعلق به خریداران و فروشندگان قبلی را که داخل در معامله اخیر نیستند، به عهده متعاملین فعلی قرار داد، مگر آنکه به طور مستند تعهد پرداخت مالیات‌ها را نموده باشند.

هـ) در مورد صدور وقفنامه، استعلام دفاتر اسناد رسمی و صدور گواهی وفق ماده 187 به لحاظ ضرورت اخذ بدهیهای احتمالی گذشته مربوط به ملک مورد وقف لازم است، اما تنظیم سند وقف اعم از آنکه موضوع وقف عام یا خاص باشد، به هیچ وجه مشمول پرداخت مالیات نمی‌باشد.

و) صدور گواهی انجام معامله در خصوص تمامی املاک اعم از آنکه متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی عمومی دولتی و غیر دولتی و یا وقفی و غیر آن باشد ضروری است. منتهی در صورتی که به سبب این تعلقات معافیت مالیاتی مطرح باشد، گواهی مذکور طبعاً بدون اخذ مالیات صادر خواهد شد. در مورد ادارات امور مالیاتی صلاحیت دار برای صدور گواهی انجام معامله املاک متعلق به بانکها و سایر اشخاص حقوقی اعم از شرکتها و موسسات و نهادهای عمومی یا خصوصی متذکر می‌گردد که اگر ملک مورد بحث در شهر یا بخش یا روستای اقامتگاه قانونی شخص حقوقی واقع شده و در آن شهر یا بخش یا روستا واحد مالیاتی خاص اشخاص حقوقی وجود داشته باشد، واحد مالیاتی مذکور با رعایت مقررات مربوط صالح برای صدور گواهی انجام معامله خواهد بود و چنانچه محل وقوع ملک شهر یا بخش یا روستای دیگری غیر از اقامتگاه قانونی شخص حقوقی باشد، اداره امور مالیاتی محل وقوع ملک تکلیف صدور این گواهی را عهدار بوده و موظف است با وصول مالیات مربوط به معامله گواهی یاد شده را صادر و رونوشت آن را طی اطلاعیه‌ای حسب مورد به ضمیمه تصویر قبض پرداخت مالیات به اداره امور مالیاتی رسیدگی کننده به پرونده عملکرد شخص حقوقی و یا اداره امور مالیاتی اقامتگاه شخص حقوقی جهت ضبط در پرونده اصلی ارسال دارد. ضمناً در موارد فک رهن موضوع تقاضا و صدور گواهی انجام معامله منتفی است. صدور گواهی موضوع ماده 187 مربوط به نقل و انتقال کلیه املاک متعلق به بانکها در شهر تهران توسط اداره امور مالیاتی محل وقوع ملک صورت پذیرفته و رونوشتی از آن به انضمام تصویر قبض پرداخت مالیات به اداره کل امور مالیاتی مودیان بزرگ تسلیم گردد.

ز) سازمان ملی زمین و مسکن نیز (که مورد سئوال برخی واحدها بوده) مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال املاک و حسب مورد سایر درآمدهای احتمالی ناشی از املاک می‌باشد، اما در مورد اشخاص موضوع ماده 2 قانون مالیاتهای مستقیم باید توجه داشت که انتقال املاک و حق واگذاری محل و اجاره املاک جزء فعالیتهای اقتصادی موضوع تبصره 2 آن ماده نبوده، لذا بابت موارد مذکور مالیاتی مطالبه و وصول نخواهد شد. لیکن اشخاص مزبور در صورت ساخت و فروش بناهای نو ساز تا دو سال پس از خاتمه بنا، مشمول مالیات معادل ده درصد ارزش معاملاتی اعیان واگذاری برابر مقررات ماده 77 خواهند بود. در این خصوص متذکر می‌گردد که مفاد تبصره 2 ماده 139 دایر بر معطوف نمودن احکام تبصره 2 ماده 2 به درآمد مشمول مالیات اشخاص موضوع آن ماده به معنی معافیت مالیات بر درآمد املاک همه اشخاص موضوع ماده 139 نمی‌باشد. بلکه معافیت احتمالی هر یک را صرفاً در قالب احکام همان ماده (139) بایستی جستجو نمود.

ح) در مواردی که ملک توام با حق واگذاری محل به طور قطعی انتقال می‌یابد، اگر طبق مدارک مستدل ارزش حق واگذاری محل به صورت منفک بین طرفین معامله مشخص گردیده و قرین واقعیت باشد، مالیات نقل و انتقال قطعی به ماخذ ارزش معاملاتی و مالیات حق واگذاری محل به ماخذ دریافتی طبق ماده 59 محاسبه و وصول و در صورتی که بهای “‌عرصه و اعیان” و حق واگذاری محل تفکیک نشده و ثمن معامله به طور یک جا بین طرفین معین شده باشد، واحدهای مالیاتی بایستی حسب شناختی که از محل و موقعیت ملک دارند، بهای ملک را با فرض مسکونی بودن برآورد نموده آنگاه چنانچه مبلغ دریافتی از خریدار بیش از مبلغ برآورد مذکور باشد، مابه‌التفاوت را به عنوان حق واگذاری منظور و از آن ماخذ مالیات حق واگذاری محل را مطالبه کنند.در موارد معاوضه حق واگذاری دو محل نیز بهای آنها به ماخذ زمان معامله تقویم و به ترتیب بهای هر یک ماخذ مالیات واگذارنده آن قرار خواهد گرفت.

توجه: آن بخش از مفاد بخشنامه‌هائی که به مناسبت اصلاحیه مصوب 27/11/1380 از ابتدای سال 1381 تاکنون بابت فصل مالیات بر درآمد املاک صادر گردیده و مغایر با مفاد این بخشنامه می‌باشد، از تاریخ ابلاغ این بخشنامه ملغی و در خصوص آن بخش از احکام فصل مزبور که نسبت به احکام قبل از اصلاح تغییر نیافته و در بخشنامه حاضر نیز بحث خاصی راجع به آن بمیان نیامده، آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعملها و همچنین آراء هیات عمومی شورای عالی مالیاتی صادره لغایت سال 1380 حسب مورد لازم الرعایه خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


۲- راجع به تبصره 2 ماده 54:
این بند با توجه به تغییر ماده 54 در اصلاحیه مصوب 31/4/1394 حذف شده است.
۳- راجع به ماده 55:
الف) با توجه به صراحت این ماده پرداختی مودی اعم از آنکه به موجب سند رسمی صورت گیرد و یا قرارداد عادی، مورد قبول بوده و مبالغ مندرج در همین مدارک به شرط احراز واقعیت قابل کسر از مال‌الاجاره دریافتی خواهد بود. اما درباره ملک واگذاری متعلق به خود مودی، در صورت عدم ارائه سند رسمی، ارزش تقویمی وفق تبصره 2 ماده 54 ماخذ محاسبه قرار خواهد گرفت.
ب) حکم ماده 55 به هیچ وجه املاک غیر مسکونی را شامل نمی‌شود. اما چنانچه خانه یا آپارتمان واگذاری مودی بعد از عقد اجاره توسط مستاجر بدون توافق و دخالت موجر به عنوان محل کسب و کار و غیره مورد استفاده واقع شود، این امر موجب تضییع حق مودی موصوف از حیث لزوم کسر اجاره پرداختی از دریافتی نخواهد بود.
۴- راجع به ماده 57:
الف) درآمد مندرج در این ماده هر نوع درآمد اعم از مشمول یا غیر مشمول مالیات را شامل می‌شود. بنابر این مالک ملک استیجاری چنانچه از منابعی مانند کشاورزی یا از محل واگذاری املاک مشمول تبصره 11 ماده 53 این قانون نیز کسب درآمد نماید، نمیتواند از معافیت موضوع 57 برخوردار شود، مگر آنکه درآمدهای حاصله کمتر از حد معافیت موضوع ماده 84 باشد که در این صورت مقررات تبصره 2 ماده 57 در حق او اعمال خواهد شد.
ب) چون در ماده 57 مودی برای تسلیم اظهارنامه مخصوص این ماده معین نشده، مودی در هر مرحله از مراحل تشخیص و حل اختلاف و وصول و اجرا میتواند با تسلیم اظهارنامه مذکور تقاضای اعطای تسهیلات موضوع این ماده را بنماید و واحدهای مالیاتی مادام که خلاف اظهارات مودی ثابت نشده، ملزم به قبول مندرجات اظهارنامه تسلیمی میباشند. ضمناً در مواردی که مودی نیاز به اخذ گواهی انجام معامله داشته باشد، نبایستی صدور آنرا موکول به اخذ تائیدیه از اداره امور مالیاتی محل سکونت او بنمایند.
۵- راجع به حق واگذاری محل موضوع ماده 59:
الف) طبق نص صریح ماده 59 قانون مالیاتهای مستقیم دریافتی مالک یا صاحب حق بابت حق واگذاری محل مشمول مالیات می‌باشد، بنابراین در مواردی که بابت واگذاری محل کسب و کار یا تجارت وجهی دریافت نمی‌شود، باید موضوع واگذاری دقیقاً مورد بررسی واقع و با توجه به وضعیت خاص عقد فی مابین اقدام لازم معمول گردد. اگر فی المثل بنا به جهات مربوط به عرف محل یا عقاید مذهبی متعاملین دریافت حق واگذاری محل موضوعیت نداشته باشد، از لحاظ مالیاتی نیز بایستی موضوع را پذیرفت و در نتیجه مالیاتی مورد مطالبه نمی‌باشد و یا از آنجا که میزان مال‌الاجاره با مبلغ حق واگذاری محل دریافتی نسبت معکوس دارد، چنانچه در مقابل عدم دریافت حق واگذاری محل مال‌الاجاره بیشتری نسبت به املاک مشابه بین طرفین تعیین شده باشد، در این صورت نیز مطالبه مالیات منتفی خواهد بود.
ب) بر خلاف تصور برخی ماموران مالیاتی منظور از (موقعیت تجاری) مذکور در تبصره 2 ماده 59 آن نیست که زمینهای واقع در منطقه تجاری در صورت انتقال مشمول مالیات حق واگذاری محل بشود. لذا متذکر می‌گردد مادام که ملک به صورت زمین بوده و فعالیت تجاری و یاکسب و کاری در آن صورت نگیرد در موارد انتقال قطعی مشمول مالیات حق واگذاری محل نخواهد بود.
ج) در موارد به اصطلاح پیش فروش مغازه یا محل کار کسب و تجارت، مبدا مرور زمان مالیاتی تاریخ تنظیم سند رسمی و در صورت عدم تنظیم سند رسمی- سی روز پس از تاریخ تحویل و تصرف توسط انتقال گیرنده می‌باشد.
۶- راجع به ماده 63:
منظور از نقل و انتقال قطعی املاک به صورتی غیر از عقد بیع، عقودی از قبیل صلح، هبه و معاوضه می‌باشد. چنانچه صلح و هبه به صورت معوض باشد، انتقال دهنده ملک برابر ماده 59 مشمول مالیات خواهد بود و اگر به طور بلاعوض باشد، انتقال گیرنده مشمول مالیات بر درآمد اتفاقی طبق مقررات فصل ششم باب سوم قانون مالیاتهای مستقیم شناخته می‌شود. یادآوری می‌نماید که قید مال الصلح تقریباً بی ارزش (مانند یک سیر نبات یا یک سیر نمک که بنا به شیوه‌های مرسوم به منظور تکمیل ارکان معامله در اسناد قید می‌شود) در اسناد به منزله پرداخت عوض نبوده و این گونه عقود بعنوان بلاعوض تلقی خواهد شد و نکته قابل توجه دیگر در این خصوص آن که، انتقال ملک به بانکها صرفاً به منظور اخذ تسهیلات بانکی در اجرای مقررات قانون عملیات بانکی بدون ربا نبایستی موجب تعلق مالیات مضاعف گردد. لذا در مواردی که ضمن معامله بین طرفین، بانک نیز به قصد اعطاء تسهیلات وارد معامله شده و به جای انتقال گیرنده واقعی سند انتقال بنام بانک صادر می‌گردد، فقط یک فقره مالیات از انتقال دهنده اخذ و بعد از آن موقع تنظیم یا تسجیل سند بنام انتقال گیرنده واقعی مالیات دیگری مطالبه نخواهد شد.
۷- راجع به ماده 74: به طور کلی طبق ماده 22 قانون ثبت اسناد و املاک مصوب 1310 (و اصلاحات و الحاقات آن) دولت فقط شخصی را که ملک در دفتر املاک به اسم او ثبت شده و یا به او منتقل گردیده و این انتقال نیز در دفتر املاک به ثبت رسیده یا این که از مالک رسمی ارثاً به او رسیده باشد، مالک خواهد شناخت. با توجه به ماده 22 مزبور و نیز با عنایت به ماده 47 قانون یاد شده در نقاطی که اداره ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی موجود باشد، از لحاظ مالیاتی هم که مجری مقررات آن دولت است، فقط انتقال املاک به شرح فوق‌الذکر دارای رسمیت بوده و گرنه واگذاری به غیر بدون تنظیم سند رسمی از حیث مالیاتی جنبه اجاره خواهد داشت. با وجود این بنا به نص صریح ماده 74 قانون مالیاتهای مستقیم در مواردی که ملک حسب عرف محل مورد معامله قطعی واقع شود، در صورت احراز واقعیت، موضوع انتقال قطعی آن قابل قبول خواهد بود. لیکن انتقال عادی سایر املاک وفق مواد 22 و 47 مزبور از نظر دولت (از جمله سازمان امور مالیاتی کشور) در حکم انتقال قطعی نمی‌باشد. هر چند در این حالت نیز اعتراض مودیان وفق قسمت اخیر ماده 229 قانون مالیاتهای مستقیم قابل رسیدگی در هیاتهای حل اختلاف مالیاتی خواهد بود.
۸- راجع به ماده 77:
این بند به موجب رای شماره 455 مورخ 5/7/1388 هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال گردیده است.
۹- راجع به ماده 78:
مهمترین حقوق ملکی مذکور در ماده 78 شامل (حق ارتفاق به ملک غیر) (با توجه به مواد 93 تا 108 قانون مدنی)، بهره مالکانه معادن (با رعایت مقررات موضوعه مربوط به آن) و حق رضایت مالک دریافتی در موارد حق واگذاری محل توسط مستاجر به غیر می‌باشد. دریافتی واگذارنده بابت هر یک از حقوق مزبور مشمول مالیات به نرخ دو درصد وفق ماده 59 قانون مالیاتهای مستقیم خواهد بود (توجه شود که نرخ 5% مذکور در ماده 59 منحصراً نسبت به ارزش معاملاتی ملک قابل اعمال است که در صورت انتقال قطعی ملک مصداق می‌یابد.)



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali




‌فصل اول - اشخاص حقوقی

ماده 583 - كلیه شركتهای تجارتی مذكور این قانون شخصیت حقوقی دارند.

ماده 584 - تشكیلات و مؤسساتی كه برای مقاصد غیر تجارتی تأسیس شده یا بشوند تاریخ ثبت دفتر ثبت مخصوصی كه وزارت عدلیه معین‌خواهد كرد شخصیت حقوقی پیدا می‌كنند.

ماده 585 - شرایط ثبت مؤسسات و تشكیلات مذكور ماده فوق موجب نظامنامه وزارت عدلیه معین خواهد شد. ‌حق‌الثبت مؤسسات و تشكیلات مطابق نظامنامه پنج ریال طلا تا پنج پهلوی و علاوه مشمول ماده 135 قانون ثبت اسناد و املاك است.

ماده 586 - مؤسسات و تشكیلاتی را كه مقاصد آنها مخالف با انتظامات عمومی یا نامشروع است نمی‌توان ثبت كرد.

ماده 587 - مؤسسات و تشكیلات دولتی و بلدی محض ایجاد و بدون احتیاج ثبت دارای شخصیت حقوقی می‌شوند.

فصل دوم - حقوق و وظائف و اقامتگاه و تابعیت شخص حقوقی

ماده 588 - شخص حقوقی می‌تواند دارای كلیه حقوق و تكالیفی شود كه قانون برای افراد قائل است مگر حقوق و وظائفی كه بالطبیعه فقط انسان‌ممكن است دارای آن باشد مانند حقوق و وظایف ابوت - نبوت و امثال ذالك.

ماده 589 - تصمیمات شخص حقوقی وسیله مقاماتی كه موجب قانون یا اساسنامه صلاحیت اتخاذ تصمیم دارند گرفته می‌شود.

ماده 590 - اقامتگاه شخص حقوقی محلی است كه اداره شخص حقوقی آنجا است.

ماده 591 - اشخاص حقوقی تابعیت مملكتی را دارند كه اقامتگاه آنها آن مملكت است.

ماده 592 - برای مورد معاملاتی كه سابقاً تجار یا شركتها و مؤسسات تجارتی به اعتبار بیش از یك امضاء كرده‌اند خواه بعضی از امضاكنندگان به‌عنوان ضامن امضاء كرده باشند خواه به عنوان دیگر طلبكار می‌تواند به امضاكنندگان مجتمعاً یا منفرداً رجوع نماید.

ماده 593 - مورد ماده فوق مطال هر یك اشخاصی كه طلبكار حق رجوع آنها دارد قاطع مرور زمان نسبت دیگران نیز هست.

ماده 594 - باستثنای شركتهای سهامی و شركتهای مختلط سهامی كلیه شركتهای ایرانی موجود كه امور تجارتی اشتغال دارند تا اول تیر ماه1311 مهلت داده می‌شود كه خود را با مقررات یكی شركتهای مذكور این قانون وفق داده و تقاضای ثبت نمایند و الا نسبت شركت متخلف‌مطابق ماده دوم قانون ثبت شركتها مصوب خرداد ماه 1310 رفتار خواهد شد.

ماده 595 - هر گاه مدت مذكور ماده فوق برای تهیه مقدمات ثبت كافی نباشد ممكن است تا شش ماه دیگر طرف محكمه صلاحیتدار مهلت‌اضافی داده شود مشروط بر اینكه موقع تقاضای تمدید نصف حق‌الثبت شركت پرداخته شود.

ماده 596 - تاریخ اجرای ماده 15 این قانون آن قسمتی كه مربوط جزای نقدی است و تاریخ اجرای ماده 201 و تبصره آن و قسمت اخیر ماده220 اول فروردین 1312 خواهد بود.

ماده 597 - شركت‌های مختلط سهامی موجود مكلف هستند كه ظرف 6 ماه تاریخ اجرای این قانون هیأت نظاری مطابق مقررات این قانون‌ تشكیل دهند و الا هر صاحب سهمی حق دارد انحلال شركت را تقاضا كند.

ماده 598 - طلبكاران تاجر متوقفی كه قبل تاریخ اجرای این قانون طلب خود را مطال كرده‌اند مشمول مقررات ماده 473 نبوده و حقی كه ‌موجب قانون سابق برای آنها مقرر بوده استفاده خواهند كرد.

ماده 599 - نسبت طلبكارانی كه امور ورشكستگی‌های سابق قبل تاریخ اجرای این قانون طلب خود را مطال نكرده‌اند مدیر تصفیه هر‌ ورشكسته اعلانی منتشر كرده و یك ماه آنها مهلت خواهد داد كه مطابق ماده 462 این قانون رفتار كنند و الا مشمول مقررات ماده 473 خواهند شد.

ماده 600 - قوانین ذیل:

‌قانون تجارت مصوب 25 دلو 1303 و دودهم فروردین و دودهم خرداد 1304 - قانون اصلاح ماده 206 قانون تجارت راجع اعتراض عدم تأدیه‌مصوب 2 تیر ماه 1307 - قانون اجه عدم رعایت ماده 270 و قسمتی ماده 44 قانون تجارت نسبت تشكیلات و اساسنامه شركت سهامی بانك‌ ملی و شركت سهامی بانك پهلوی مصوب 30 تیر ماه 1307 تاریخ اول خرداد ماه 1311 نسخ و این قانون تاریخ مزبور موقع اجرا گذاشته‌ می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

اقداماتی که مؤسسين شركتهاى سهامى عام قبل از ثبت قطعی شرکت باید انجام دهند: مؤسسين شرکتهای سهامی عام یعنی صاحبان سهامی که قصد تشکیل شرکت سهامی عام را داشته و حداقل 20% کل سرمایه را متقبل و پرداخت نمایند باید قبل ثبت قطعی شرکت اقدامات ذیل را انجام دهند:

اخذ مجوز برای تأسيس شركت در مورد موضوع شرکت
طرح و تهیه مقدماتی اساسنامه شرکت
طرح و تهیه اعلامیه پذیره نویسی سهام شرکت که به امضاء کلیه موسسین رسیده باشد.
تعهد بر پرداخت حداقل 20% سرمایه شرکت و پرداخت حداقل 35% از مبلغ تعهد شده به حسابی که به نام شرکت در شرف تأسيس نزد بانکی که داخل کشور است و افتتاح شده و دریافت گواهینامه از بانک مربوطه مبنی بر واریز مبلغ تعهد شده توسط مؤسسين
دریافت نام برای شرکت از اداره ثبت شرکتها
ارائه كليه اسناد و مدارک بالا به اداره ثبت شرکتها همراه با تنظیم اظهارنامه
انتشار طرح اعلامیه پذیره نویسی در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت را تا قبل از مجمع عمومی مؤسس منتشر می سازد،(پس از دریافت مجوز جهت انتشار اعلامیه پذیره نویسی از اداره ثبت شرکتها)
تشکیل مجمع عمومی مؤسس
صریح و منجز بودن موضوع شرکت

موضوع شرکت طبق شق 2 ماده 8 قانون تجارت باید صریح و منجز باشد و بر همین سیاق باید مشخص شود که شرکت برای چه موضوعی تشکیل می شود، شرکتهای سهامی همانطور که در بالا اشاره شد ذاتاً تجاری هستند بنابراین موضوع آن می-تواند، تجارت، تولید، توزیع و خدمات، و غیره باشد، مؤسسين بايد برای موضوعی که در آن رشته قصد فعالیت دارند از مراجع ذیربط و یا اتحادیه¬های صنعتی مجوز دریافت دارند یا موافقتنامه اصولی اخذ نمایند و یا دارای پروانه تولید و بهره برداری باشند و یا از اتحادیه های صنفی جواز داشته باشند البته چنانچه موضوع شرکت طبق مقررات استعلام از وزارتخانه ها و یا تشکیلات دولتی و ملی باشد، اداره ثبت شرکتها موضوع را با ارسال نامه ای مورد استعلام و پرسش قرار می¬دهد.

طرح و تهیه مقدماتی اساسنامه شرکت

اساسنامه چیست و اساسنامه شرکت سهامی عام باید متضمن چه موضوعات و مطالبی باشد؟

اساسنامه در اصطلاح قانون تجارت به مجموعه ای از مقررات و دستورالعمل ها و تصمیمات و تعهدات و موافقت هایی اطلاق میشود که وفق قانون تجارت تنظیم و طی انجام تشریفات قانونی و با آراء تعدادی از اعضاء مصرحه در قانون - به تصویب عالی ترین تشکل سهامداران شرکت یعنی «مجمع عمومی» رسیده باشد و پس از تصویب کلیه اعضاء مکلف به رعایت مفاد آن خواهند بود، این است که ماده 8 قانون تجارت مقرر می دارد اساسنامه باید با قید تاریخ به امضاء مؤسسين رسیده و مشتمل بر مطالب زیرین باشد:

نام شرکت
موضوع شرکت
مدت شرکت
مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن، اگر تأسيس شعبه مورد نظر باشد.
مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک
تعداد سهام بی نام و بانام و مبلغ اسمی آنها و در صورتی که ایجاد سهام ممتاز مورد نظر باشد تعیین تعداد و خصوصیات و امتیازات این گونه سهام
تعیین مبلغ پرداخت شده هر سهم و نحوه مطالبه بقیه مبلغ اسمی هر سهم و مدتی که ظرف آن باید مطالبه شود که به هر حال از پنج سال متجاوز نخواهد بود.
نحوه انتقال سهام با نام
طریقه تبدیل سهام بانام به سهام بی نام و بالعکس
در صورت پیش بینی امکان صدور اوراق قرضه، ذکر شرائط و ترتیب آن
شرائط و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه شرکت
مواقع و ترتیب دعوت مجامع عمومی
مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره آنها
طریقه شور و اخذ رأى و اكثريت لازم برای معتبر بودن تصمیمات مجامع عمومی
تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت مأموريت آنها و نحوه تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت یا استعفاء می کنند یا محجور یا معزول یا به جهات قانونی ممنوع میگردند.
تعیین وظائف و حدود اختیارات مدیران
تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بسپارند.
قید این که شرکت یک بازرس خواهد داشت یا بیشتر و نحوه انتخاب و مدت مأموريت بازرس
تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و به مجمع عمومی عادی سالیانه
نحوه انحلال اختیاری شرکت و ترتیب تصفیه امور آن
نحوه تغییر اساسنامهاقداماتی که قبل از ثبت قطعی شرکتهای سهامی عام باید انجام شود

اقداماتی که مؤسسين شركتهاى سهامى عام قبل از ثبت قطعی شرکت باید انجام دهند: مؤسسين شرکتهای سهامی عام یعنی صاحبان سهامی که قصد تشکیل شرکت سهامی عام را داشته و حداقل 20% کل سرمایه را متقبل و پرداخت نمایند باید قبل ثبت قطعی شرکت اقدامات ذیل را انجام دهند:

اخذ مجوز برای تأسيس شركت در مورد موضوع شرکت
طرح و تهیه مقدماتی اساسنامه شرکت
طرح و تهیه اعلامیه پذیره نویسی سهام شرکت که به امضاء کلیه موسسین رسیده باشد.
تعهد بر پرداخت حداقل 20% سرمایه شرکت و پرداخت حداقل 35% از مبلغ تعهد شده به حسابی که به نام شرکت در شرف تأسيس نزد بانکی که داخل کشور است و افتتاح شده و دریافت گواهینامه از بانک مربوطه مبنی بر واریز مبلغ تعهد شده توسط مؤسسين
دریافت نام برای شرکت از اداره ثبت شرکتها
ارائه كليه اسناد و مدارک بالا به اداره ثبت شرکتها همراه با تنظیم اظهارنامه
انتشار طرح اعلامیه پذیره نویسی در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت را تا قبل از مجمع عمومی مؤسس منتشر می سازد،(پس از دریافت مجوز جهت انتشار اعلامیه پذیره نویسی از اداره ثبت شرکتها)
تشکیل مجمع عمومی مؤسس
صریح و منجز بودن موضوع شرکت

موضوع شرکت طبق شق 2 ماده 8 قانون تجارت باید صریح و منجز باشد و بر همین سیاق باید مشخص شود که شرکت برای چه موضوعی تشکیل می شود، شرکتهای سهامی همانطور که در بالا اشاره شد ذاتاً تجاری هستند بنابراین موضوع آن می-تواند، تجارت، تولید، توزیع و خدمات، و غیره باشد، مؤسسين بايد برای موضوعی که در آن رشته قصد فعالیت دارند از مراجع ذیربط و یا اتحادیه¬های صنعتی مجوز دریافت دارند یا موافقتنامه اصولی اخذ نمایند و یا دارای پروانه تولید و بهره برداری باشند و یا از اتحادیه های صنفی جواز داشته باشند البته چنانچه موضوع شرکت طبق مقررات استعلام از وزارتخانه ها و یا تشکیلات دولتی و ملی باشد، اداره ثبت شرکتها موضوع را با ارسال نامه ای مورد استعلام و پرسش قرار می¬دهد.

طرح و تهیه مقدماتی اساسنامه شرکت

اساسنامه چیست و اساسنامه شرکت سهامی عام باید متضمن چه موضوعات و مطالبی باشد؟

اساسنامه در اصطلاح قانون تجارت به مجموعه ای از مقررات و دستورالعمل ها و تصمیمات و تعهدات و موافقت هایی اطلاق میشود که وفق قانون تجارت تنظیم و طی انجام تشریفات قانونی و با آراء تعدادی از اعضاء مصرحه در قانون - به تصویب عالی ترین تشکل سهامداران شرکت یعنی «مجمع عمومی» رسیده باشد و پس از تصویب کلیه اعضاء مکلف به رعایت مفاد آن خواهند بود، این است که ماده 8 قانون تجارت مقرر می دارد اساسنامه باید با قید تاریخ به امضاء مؤسسين رسیده و مشتمل بر مطالب زیرین باشد:

نام شرکت
موضوع شرکت
مدت شرکت
مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن، اگر تأسيس شعبه مورد نظر باشد.
مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک
تعداد سهام بی نام و بانام و مبلغ اسمی آنها و در صورتی که ایجاد سهام ممتاز مورد نظر باشد تعیین تعداد و خصوصیات و امتیازات این گونه سهام
تعیین مبلغ پرداخت شده هر سهم و نحوه مطالبه بقیه مبلغ اسمی هر سهم و مدتی که ظرف آن باید مطالبه شود که به هر حال از پنج سال متجاوز نخواهد بود.
نحوه انتقال سهام با نام
طریقه تبدیل سهام بانام به سهام بی نام و بالعکس
در صورت پیش بینی امکان صدور اوراق قرضه، ذکر شرائط و ترتیب آن
شرائط و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه شرکت
مواقع و ترتیب دعوت مجامع عمومی
مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره آنها
طریقه شور و اخذ رأى و اكثريت لازم برای معتبر بودن تصمیمات مجامع عمومی
تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت مأموريت آنها و نحوه تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت یا استعفاء می کنند یا محجور یا معزول یا به جهات قانونی ممنوع میگردند.
تعیین وظائف و حدود اختیارات مدیران
تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بسپارند.
قید این که شرکت یک بازرس خواهد داشت یا بیشتر و نحوه انتخاب و مدت مأموريت بازرس
تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و به مجمع عمومی عادی سالیانه
نحوه انحلال اختیاری شرکت و ترتیب تصفیه امور آن
نحوه تغییر اساسنامه



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali



کرج مرکز استان البرز در موقعیت غرب استان تهران می باشد. این شهر بعد از تهران مهاجر پذیرترین شهر کشور می باشد و از اینرو روز به روز در ابعاد مختلف دارای رشد و توسعه فراوانی می باشد. این رشد موجب افزایش و گستردگی خدمات و مشاغل و حرفه های مختلف در سطح این استان شده است و پیرو این موضوع تشکیل شرکت های تجاری به منظور انجام امور بازرگانی و تجاری و یا انواع موضوعات خدماتی ، یکی از مسائل مهم و قابل توجه در سطح استان می باشد.

استان البرز واحد ثبتی مخصوص به خود را داشته و تمام امور ثبتی اعم از تاسیس و تغییرات در شرکت های تجاری از طریق سامانه یکپارچه ثبت شرکتها انجام خواهد شد. به همین منظور، هر گونه تقاضای ثبت شرکت بایستی از طریق سامانه مذکور و با انتخاب درست واحد ثبتی ارسال گشته تا مورد بررسی و تایید کارشناسان مربوطه قرار گیرد.

به این منظور افرادی که قصد ثبت شرکت داشته باشند می توانند تقاضای خود را بعد از انتخاب نوع شرکت، با ارائه اطلاعات متناسب با نوع شرکت از طریق سامانه ثبت شرکت ها به ثبت رسانند.

انتخاب نوع شرکت یکی از مسائل مهمی می باشد که موسسین بایستی با توجه به هدف از تاسیس شرکت و شرایط خود نسبت به انتخاب نوع شرکت اقدام نمایند. انواع شرکت های تجاری که در قانون تجارت به آن ها اشاره شده است عبارتند از شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیرسهامی و شرکت های تعاونی. همچنین علاوه بر موارد فوق اشخاص حقوقی در قالب موسسات غیرتجاری به منظور ارائه خدمات مختلف قابل ثبت می باشند.

از موارد فوق الذکر، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص و موسسات غیرتجاری بیشترین آمار ثبت را دارند.

تفاوت شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص در روند ثبتی این دو می باشد و لذا از نظر موضوع فعالیت تفاوتی در این خصوص وجود ندارد. لذا تمام افرادی که قصد ثبت شرکت را داشته باشند می توانند یکی از انواع شرکت را انتخاب نمایند و هر گونه فعالیتی را در قالب آن شرکت به انجام رسانند.

تفاوت هایی که بین شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی خاص وجود دارد به شرح زیر می باشد:

تعداد موسسین در شرکت های با مسئولیت محدود 2 نفر و در شرکتهای سهامی خاص 3 نفر می باشد.
شرکت های سهامی خاص بایستی نسبت به انتخاب بازرسین قانونی شرکت اقدام نمایند درحالیکه در شرکت های با مسئولیت محدود اجباری به انتخاب بازرس یا بازرسین نمی باشد.
هیئت مدیره شرکت های سهامی خاص از بین سهامداران انتخاب شده و شامل سمت های مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و نایب رئیس هیئت مدیره می باشد در حالیکه در شرکت های با مسئولیت محدود اعضای هیئت مدیره می توانند از خارج از شرکا انتخاب شده و سمت های مورد نیاز شامل مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره می باشد.
مدت تصدی اعضای هیئت مدیره در شرکت های با مسئولیت محدود از تاریخ ثبت به مدت نامحدود و تا زمانی است که مجمع تصمیم به تغییر آن بگیرد. اعضای هیئت مدیره شرکت سهامی خاص برای مدت 2 سال انتخاب شده و بایستی هر 2 سال نسبت به تمدید تصدی آن ها یا معرفی افراد جدید اقدامات لازم انجام گیرد.
در شرکت های سهامی خاص، موسسین بایستی پس از تایید نام شرکت نسبت به افتتاح حساب در یکی از بانک های ایران و واریز حداقل 35 درصد از سرمایه شرکت نزد آن حساب اقدام نمایند اما در شرکت های با مسئولیت محدود نیازی به اقدام مشابه نمی باشد.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

کپی کارت ملی و شناسنامه تمام افراد برابر با اصل
اصل گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل
ارائه اصل مجوز در صورتیکه موضوع فعالیت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص:

کپی کارت ملی و شناسنامه تمام افراد برابر با اصل
اصل گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسین
ارائه مجوز در صورت نیاز با توجه به موضوع فعالیت شرکت
ارائه مدارک بانکی دال بر پرداخت حداقل 35 درصد از سرمایه شرکت نزد بانک
برای دریافت پاسخ سوالات ثبتی خود با مشاوران ثبت شرکت تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان ما بهره مند ش



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1398 | نظرات ()